Main Sponsor

Wednesday, March 16, 2011

Update My Blog

Hurmm.. lama betul tak update blog ni. Recently, terlalu banyak kerja urgent need to be done before this April. Hopefully, i can fullfill my clients need.

Lately, banyak sangat kejadian yang tidak diingini berlaku. Baru-baru ni gempa bumi di utara Jepun dan disusuli dengan kejadian Tsunami. Bukan fenomena alam tersebut sahaja yang berlaku, malahan terdapat radiasi akibat daripada letupan kilang nuklear di sana. Allahu Akhbar!! besarnya dugaanMu.

Sebelum kejadian ini berlaku, Christchurch di New Zealand juga digemparkan dengan kejadian gempa bumi yang dahsyat. Sungguh tak kusangka, negara yang cantik dan mendamaikan di landa fenomena sedemikian. Namun, bersyukur ku ke hadrat Ilahi kena musibah tidak melanda suadaraku yang menetap di sana.

Apa yang boleh aku simpulkan di sini, terdapat banyak faktor berlakunya kejadian ini. Antaranya, negara-nergara tersebut memang berada di lingkaran api pasifik. Faktor tu memang tak boleh nak di nafikan lagi. Selain itu, kita sebagai manusia perlulah mengingati Pencipta. Jangan lah lalai dan leka dengan suruhanNya.

Jadikanlah sesuatu perkara itu suatu iktibar yang boleh dijadikan pengajaran untuk kita semua.. Aminn..

No comments:

Post a Comment