Main Sponsor

Thursday, July 21, 2011

RAM

RAM - RANDOM ACCESS MEMORY

Kali ni aku nak citer pasal RAM. Hmm.. dulu masa belajar, aku memang expert pasal perkakasan komputer. cter lah ape pun, aku mesti cari punya lah pasal bab2 komputer ni.

Semalam, aku tengah wat keje, sambil2 surf internet.. biasalah, cari bahan berita nak wat gosip.. hehehhe, takde lah.. dorang soh tutup komputer. aku ingat kenapalah.. rupa2 nya nak kena upgrade RAM dari 1 GB kepada 3 GB. Pergh.. besar tu, lepas ni aku fikir, laju lah sikit komputer ni. Bukan ape.. susah betul la bila nak 'run'kan sistem dengan komputer lembab tahap gaban..  (actually takde lah lembab sangat pun macam siput)

Dah la C drive tinggal 1.85G. Agak2 korang kan, ape la yang boleh ngan 1 Gb tu. Nasib la, Drive D masih banyak lagi.. Hai lah, kalo tau dulu, baik2 aku install mende2 lain kat D.. takde la susah sangat aku nak Defrag komputer ni..

No comments:

Post a Comment