Main Sponsor

Monday, April 30, 2012

Musang Pandan

Hari ni hari Isnin.. ramai ofiicemate aku bercuti dan ada yang MC.. cuti pun ada sebab, sebabnya esok adalah 1 Mei iaitu Hari Pekerja.. jadi, diorang boleh rehat di rumah sepanjang 4 hari.. pergh.. Aku?? kenapa aku tak ambil cuti?? Cuti aku dah tinggal 23 hari.. kan ke kenduri adik aku, aku dah ambil seminggu.. hehehhe.. jadi kalau setakat cuti satu hari, malas la nak ambil cuti.. baik aku simpan cuti, boleh carry forward dan juga buat menambah GCR..
Ok tentang Musang Pandan ni kan.. aku masuk aje office, tiba2 terbau pandan yang cukup semerbak.. then, aku terpandang kan beberapa calit di atas lantai.. aku sangka taik kucing.. rupanya taik Musang.. then aku masuk office, tengok lampu office dah tercabut. bilik bos berselerak, bilik yang lagi satu pulak screen monitor terbalik dan telefon dah jatuh ke lantai.. masuk bilik stor lagi la.. nasib partition2 kami tidak banyak yang terusik.. one of my officemate said, it was Musang Pandan punya angkara. that's why opis aku bau pandan yang sangat kuat. Ni musang tu sedang tidur di dalam bilik stor. Orang kata musang bangun pada waktu malam dan tidur di siang hari.. mmm, elok sanagt lah tu, tapi mana nya pak guard..??? kami dah telefon, but until now, belum nampak banyang.. please la datang awal.. karang dia keluar tak pasal2 bersepah lagi opis ni.
Sekarang aku nak cter pasal kakak kat opis aku.. kesian kakak tu.. kami berempat sama2 preggy, tapi baby dia tak kuat. selepas 3 bulan, baby dia stop proses dan jantung tak berdenyut. dah dua minggu baru dia tahu anak di dalam kandungan dah pun meninggal.. Innalillah.. risau aku.. kat sini dan dalam tahun ni, dah dua kes berlaku anak meninggal. aduhai.. sedihnya.. tak pe la.. apa pun Allah maha mengetahui segalanya.. semoga mereka tabah dalam mengharungi kehidupan..
aku ni tak de kamera nak ambil gambar musang tu.. nant dah ada gambarnya aku upload k.. skarang dia tengah sedap tdur.. kena ganggu sikit, di bagi bau pandan.. hadoiyai....

No comments:

Post a Comment